Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności (Dz. U z 2020 r. poz. 1645) z dniem 1 stycznia 2021 roku na sprzedawców żywności nałożony został obowiązek składania pisemnego rocznego sprawozdania o marnowanej żywności oraz wysokości należnej opłaty.

Sprzedawcy żywności prowadzący działalność na terenie województwa łódzkiego mają obowiązek składania sprawozdania do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej w Łodzi.

Sprawozdanie należy składać w terminie do 31 marca każdego roku kalendarzowego następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie.

Wzór sprawozdania o marnowanej żywności określony został przez Ministra Klimatu i Środowiska w drodze rozporządzenia (Dz. U. 2020 poz. 2246).

Zgodnie z art. 5 ust. 8 ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, sprzedawca żywności w terminie do dnia 30 kwietnia roku kalendarzowego następującego po roku, którego opłata dotyczy wnosi należną opłatę na rachunek bankowy wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na terenie województwa, w którym znajduje się siedziba sprzedawcy żywości.

Należną opłatę należy wnieść w ustawowym terminie na bieżący rachunek bankowy Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi:

Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie oddział w Łodzi   67 1130 1163 0014 7017 9320 0002