Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania w związku z nimi działań następczych oraz ochrony sygnalistów w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi przygotowana została zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, która wdraża Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
Zgłoszeniu podlegają np.: podejrzenie wystąpienia nadużyć finansowych, m.in. korupcji, konfliktów interesów, zmów cenowych, fałszowania dokumentów a także innych działań sprzecznych z prawem, takich jak nadużywanie lub przekraczanie uprawnień, łamanie praw i wolności osób.
Naruszenia można zgłaszać za pośrednictwem następujących kanałów:
- na adres e-mail: sygnalista@wfosigw.lodz.pl,
- pisemnie (np. pocztą tradycyjną) listem zaadresowanym na WFOŚiGW w Łodzi, ul. Dubois 118, 93-465 Łódź – „do rąk własnych osoby przyjmującej zgłoszenie” lub z dopiskiem „ZGŁOSZENIE” na kopercie.
- poprzez zawnioskowanie o osobiste spotkanie z przyjmującym zgłoszenie.
Każde zgłoszenie będzie rozpatrywane z zachowaniem środków zapewniających poufność osobie dokonującej zgłoszenia (Sygnalisty).